lördag 25 juni 2016

Personazhi i “Rain Man”: Një Google “i gjallë”



Historitë e pabesueshme që kanë hapur “kutinë e zezë” të mendjes

1. Sindroma e Savant
Rasti: Kimi lind në 11 nëntor të vitit 1951. Koka e tij është afro 30 përqind më e madhe se sa normalja dhe sytë i lëvizin në mënyrë të pavarur nga njëri-tjetri. Kur mbush nëntë muaj diagnostikohet me një “vonesë mendore”, por në moshën 3 vjeç, Kim di tashmë të lexojë. Shumë shpejt, kjo bëhet veprimtaria kryesore e jetës së tij: lexon 8 deri 9 libra në ditë (me një ritëm prej 2 faqes në 15 sekonda), duke mbajtur mend në mënyrë të përsosur përmbajtjen. Për shkak të kujtesës së pabesueshme, i vënë nofkën Kim-puter. Megjithatë, aftësitë e tij në marrëdhënie mbeten të kufizuara dhe nuk do të mësojë kurrë të vishet vetë.
Shpjegimi
Kim (që vdiq në vitin 2009) është savant-i më i famshëm në botë. Pas kryerjes së rezonancës manjetike rezultoi që kishte një tru unik: dy hemisferat nuk ishin të ndara prej një shtrese fibrash, si tek personat e tjerë. Savant-ët kanë një apo më shumë aftësi konjitive të jashtëzakonshme, ndërkohë që janë të kufizuar në veprimtari më të rëndomta.
Pasojat
Rasti i tij frymëzoi filmin Rain Man, që doli në vitin 1989. Gjatë natës së dhënies së Oscar-ëve, fituesi Dustin Hoffman që luante rolin e protagonistit, e falënderoi publikisht Kimin, nga i cili ishte frymëzuar. Studimet mbi Savant-ët më pas kanë favorizuar studimet mbi plasticitetin e trurit, duke zbuluar se truri i njeriut vazhdon të ndryshojë përgjatë gjithë jetës./bota.al

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.