fredag 24 juni 2016

Stabiliteti ( qëndrushmëria ) e atribuimeve për veten.


Njerëzit kanë shembuj të qëndrueshëm nga jeta e tyre lidhur me faktin se cilin faktor përdorin rëndom për të shpjeguar rezultatet e tyre. Disasyresh ia atribuojnë suksesin shkaqeve të brendshme ndërsa të tjerët shkaqeve të jashtme. Mbi të gjitha, llojet e atribuimeve të njerëzve ndikojnë preferencën e tyre për llojin e detyrës. Ata studentë që ia atribuojnë rezultatin aftësisë, preferojnë detyra ku për të arritur suksesin është e nevojshme kompetenca e aftësia, kurse ata që ia atribuojnë rezultatin faktorëve të jashtëm, si fati, preferojnë detyra ku shansi luan rol të madh (Maehr-1979). Kështu del se studentët e dhënë pas detyrave që kërkojnë aftësi ka më fort të ngjarë të dalin më mirë në këto lloj detyrash, meqenëse kanë praktikë dhe motivim më të madh për to. Ata që bazohen më shumë te fati, dalin më keq në dem 'a të llojit që duan aftësi, meqenëse kanë më pak praktikë e motivim. 
Veç ndryshimeve midis individëve, në faktin se si ia atribuojnë shkakësinë situatave të lidhura me  suksesin, ka edhe të tilla në formë rregullsish të qëndrueshme, të lidhura me të qenurit e njerëzve pjesëtarë të grupeve të veçanta demografike. Në këto raste, tendencat atributive iu dedikohen më shumë ndryshimeve në shoqërizim dhe praktikave familjare të rritjes së këtyre grupeve. Për shembull zezakët; priren më shumë se të bardhët t’ia atribuojnë suksesin shkaqeve të jashtme (Katz 1976). Fati dhe vështirësia e detyrës janë shkaqe kryesore për suksesin e fëmijëve zezakë (shkaqe të jashtme). Fëmijët e të bardhëve priren më shpesh ta shpjegojnë suksesin me aftësinë dhe përpjekjen. Te sekset e ndryshme ka gjithashtu stile të ndiyshme atribuimi. Femrat shpesh tentojnë t’ia atribuojnë rezultatin e ulët aftësisë së ulët, ndonëse rezultatin e mirë nuk ia atribuojnë aftësisë por shkaqeve të jashtme. Padyshim, ndikimi i këtyre lloj atribuimeve është negativ. Ato krijojnë idenë që as në të ardhmen rezultatet nuk do të përmirësohen, për shkak të aftësisë së ulët. Kjo sjell edhe mungesën e motivimit për të përmirësuar rezultatet në të ardhmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.